آیا سلامتی ما کمتر از سوارکاری ما اهمیت دارد؟

معمولاً بیشتر مردم بهتر از بدنشان از اتومبیل خود مراقبت می کنند. این با توجه به ارزش نسبی خودروهای ما برای سلامتی ما گیج کننده است. اگر بدن ما فرو بریزد، نمی‌توانیم آن را با یک بدنه جدید جایگزین کنیم.

مردم می خواهند عملکرد قابل اعتمادی از خودروهای خود داشته باشند و در عین حال می خواهند از خرابی های غیرمنتظره و پرهزینه جلوگیری کنند. آنها آنها را برای سرویس و بررسی منظم به گاراژ می برند تا سیستم های خودرو مانند فرمان، ترمز و خنک کننده بتوانند به کار خود ادامه دهند.

آنها بر مایعات ضروری مانند نفت و بنزین نظارت و نگهداری می کنند. اگر از خودروهای خود انتظار عملکرد بالایی داشته باشند، از سوخت با کارایی بالا و اکتان بالا استفاده می کنند. برای اکثر مردم، حفظ ظاهر خوب خودروها نیز یک غرور شخصی است.

اما در مورد مراقبت از سلامت بدنمان چطور؟ متأسفانه، ما در مورد سلامتی خود همان سطح مراقبت را انجام نمی دهیم. درست مانند یک ماشین، بدن ما برای عملکرد صحیح نیاز به مراقبت، نگهداری و سوخت دارد. اگر می خواهیم برای مدت طولانی بدون خرابی های دوره ای یا خطرناک دوام بیاوریم، حفظ بدنمان مهم است.

همانطور که سیستم خودرو باید حفظ شود، سیستم بدن ما نیز باید حفظ شود. سیستم گردش خون، ایمنی، دستگاه تنفس، دستگاه گوارش و … باید حفظ شود.

برنامه نگهداری شش نقطه ای برای بدن ما:

شاید زمان آن رسیده است که یک برنامه نگهداری از بدن خود را شروع کنیم. چه بخشی از چنین طرحی باید باشد؟

۱) از برنامه نگهداری پیشگیرانه استفاده کنید.

اکثر مردم با تعمیر و نگهداری تجهیزات و برنامه های نگهداری پیشگیرانه آشنا هستند. گران‌ترین و کم‌هوش‌ترین این سه برنامه این است که کاری انجام ندهید، منتظر بمانید تا تجهیزات خراب شود و سپس تعمیر کنید.

برای اینکه در مورد سلامت خود فعال باشیم، باید یک برنامه سلامت و تندرستی شخصی را دنبال کنیم. برنامه های سلامت و تندرستی مشابه برنامه های نگهداری پیشگیرانه برای تجهیزات است. این نقطه مقابل فلسفه واکنشی است، یعنی درمان پس از مریض شدن. برنامه های سلامت و تندرستی بر مؤلفه های مختلف زندگی یک سبک زندگی سالم تمرکز دارند. ورزش، تغذیه، دوری از سموم و موارد دیگر.

۲) سوخت مناسب را دریافت کنید.

هیچ کس عاقل خود سوخت کم را در مخزن سوخت خود قرار نمی دهد، به خصوص اگر خودرویی با عملکرد بالا داشته باشد. خوردن غذاهای ناسالم و سایر غذاهایی که به مشکلات سلامتی کمک می کنند، معادل پر کردن باک بنزین خودرو با سوخت آلوده است.

۳) سوخت مناسب کافی دریافت کنید.

خوردن غذاهایی که فاقد مواد مغذی هستند مانند قرار دادن سوخت کم اکتان در باک بنزین خودرو است. حتی کسانی که تمام تلاش خود را می کنند تا روزانه ۹ تا ۱۲ وعده میوه و سبزی دریافت کنند، به دلیل از بین رفتن مواد مغذی میوه ها و سبزیجات به دلیل برداشت سبز، تخلیه خاک و تکنیک های مدرن کشاورزی، قربانی این مشکل می شوند. مصرف غذاهای ارگانیک نیز این مشکل را به طور کامل حل نمی کند.

اگر ۹ تا ۱۲ وعده روزانه میوه و سبزیجات حاوی مواد مغذی مورد نیاز باشد، خوردن ۹ تا ۱۲ وعده روزانه میوه و سبزیجات همچنان چالش بزرگی خواهد بود. به همین دلیل است که اکثر متخصصان توصیه می کنند که رژیم غذایی خود را با مکمل های غذایی تکمیل کنیم که حداقل نیاز روزانه به مواد مغذی میوه و سبزیجات را تامین می کند.

۴) مراقب چراغ های مشکل باشید.

علائمی که نشان می دهد مشکل سلامتی دارید را نادیده نگیرید. هنگامی که علائم مشکل ظاهر شد به پزشک خود مراجعه کنید. اگر به آنها توجه نشود، مسائل جزئی می توانند به مشکلات بزرگ تبدیل شوند. هنگامی که مشکلی تشخیص داده شد، به دنبال درمانی باشید که علت اصلی مشکل را برطرف کند، نه فقط علائم را. درمان علائم فقط مانند چسباندن نوار چسب بر روی نور کم روغن روی داشبورد ماشین شما است.

۵) هر چند وقت یکبار آن را سوار کنید.

دوره های طولانی عدم تحرک هم برای وسایل نقلیه و هم برای افراد مضر است. فعال باشید و مرتباً ورزش کنید.

۶) اضافه بار نکنید.

بارگیری بیش از حد یک وسیله نقلیه با وزن بیش از حد ناامن است و می تواند باعث سایش و خرابی قطعات ضروری از جمله موتور شود. وزن بدن سالم را حفظ کنید. در صورت لزوم، یک برنامه کاهش وزن سالم پیدا کنید که شامل کاهش کالری دریافتی، ورزش و احتمالاً یک مکمل کاهش وزن است که در عین حفظ عضلات بدون چربی، چربی را بسوزاند. مقیاس شاخص توده بدنی (BMI) می تواند به تعیین وزن ایده آل فرد کمک کند.

پیروی از این طرح ۶ ماده ای “نگهداری” می تواند به زندگی طولانی و لذت بخشی منجر شود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر