رژیم لاغری سریع

آیا رژیم غذایی شما به عنوان یک داروی طبیعی برای اضطراب اصلاح شده است؟ – تست غذا و خلق و خو را انجام دهید

آیا بعد از غذا خوردن احساس خستگی می کنید یا چند ساعت پس از حذف ناهار مضطرب هستید؟ اگر رژیم غذایی پر قند نیز دارید، ممکن است لازم باشد حقایق خود را در مورد تغذیه سالم تأیید کنید. در این مسابقه بعدی ببینید به انتخاب های غذایی خود چه امتیازی می دهید.

امتحان غذا و خلق و خو

امتیاز دهی: برای هر سوالی که پاسخ مثبت می دهید یک امتیاز به خود بدهید.

۱) غذاهای شیرین زیادی می خورید. کیک، آب نبات و کیک

۲) نان گندم سفید را به عنوان غذای اصلی مصرف کنید

۳) او بیشتر سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی و ذرت را دوست دارد

۴) غذاهای سرخ شده و فست فود زیاد بخورید

۵) بیشتر غذاهای شما کنسرو شده و با مواد افزودنی زیادی بسته بندی شده اند

۶) سیب زمینی سرخ کرده و کاهوی آیسبرگ دو سبزی اصلی هستند

۷) شما به کافئین معتاد هستید و ۳ تا ۸ فنجان قهوه در روز می نوشید

۸) به ندرت آب می نوشید

۹) الکل بخش مهمی از زندگی شما است، حداقل دو لیوان در روز

۱۰) حذف وعده های غذایی به خصوص صبحانه و گاهی ناهار نیز

۱۱) هرگز یا به ندرت ماهی (به جز سرخ شده) نخورید.

۱۲) نوشابه ها یا نوشیدنی های رژیمی نوشیدنی های اصلی شما هستند (۳ یا بیشتر در روز)

۱۳) هوس شیر، پاستا، پنیر، غلات، نان، آب سیب یا آب پرتقال دارید.

اگر نتیجه شما این است:

۱۵ سعی می کنید سالم غذا بخورید اما گاهی اوقات اشتباه می کنید. روی نکاتی که به آنها پاسخ مثبت دادید کار کنید تا از مه مغزی جلوگیری کنید.

۶ – ۹ زیاد به آنچه می خورید فکر نکنید. گاهی اوقات، احساس اضطراب یا افسردگی می کنید. شروع به توجه به کیفیت رژیم غذایی خود کنید.

۱۰-۱۳ شما هوس های زیادی دارید و به خاطر سپردن چیزها برایتان مشکل است. گاهی اوقات دچار حملات پانیک و/یا افسردگی می شوید. برای تقویت مغز و بدن سالم، یک رژیم غذایی سالم و طبیعی انتخاب کنید.

حتی برای کسانی که دارو مصرف می کنند، استفاده از تغذیه جامع می تواند تغییرات عمیق و مثبتی در سلامت روان شما ایجاد کند. جامعه ما تمایل دارد نقش تغذیه را به عنوان وسیله ای برای تأثیرگذاری بر افکار یا احساسات ما نادیده بگیرد.

آلرژی غذایی نه تنها می تواند منشا راش یا خس خس سینه باشد، بلکه می تواند علائم روانی مضری نیز ایجاد کند. به گفته دکتر ب. برای برخی، هر چیزی که تخمیر شده است یا از فرآیند مخمر استفاده می کند مانند شراب، آبجو، سرکه، سس سویا و نان با مخمر می تواند بسیار آلرژی زا باشد. همچنین، برخی از افراد به سبزیجات شب نشین (گوجه فرنگی، سیب زمینی، بادمجان و فلفل) واکنش نشان می دهند. ممکن است با سایر غذاها تداخل داشته باشد. برای اطمینان، تست آلرژی غذایی گزینه خوبی است.

پس از یک هفته پرهیز از غذاهای آزاردهنده، ممکن است احساس بهتری داشته باشید. با این حال، ممکن است تا سه ماه طول بکشد تا مغز از کمبود مزمن بهبود یابد – پس تسلیم نشوید.

برنامه غذایی سالم برای سلامت روان

پروتئین این ماده از قطعاتی به نام اسیدهای آمینه ساخته شده است. اسیدهای آمینه خاصی بر سطح برخی از مواد شیمیایی در مغز تأثیر مستقیم دارند. خوردن غذاهای سرشار از تریپتوفان (ماهی، مرغ، گوشت، تخم مرغ، لبنیات، حبوبات، لوبیا، توفو، گردو و آووکادو) می تواند خلق و خو را بهبود بخشد زیرا تریپتوفان توسط بدن به سروتونین (انتقال دهنده عصبی شاد) تبدیل می شود. در هر وعده غذایی به مقدار کم بخورید. سروتونین خلق و خوی، عزت نفس، احساس خوش بینی را افزایش می دهد و احساس آرامش و خواب را القا می کند.

کربوهیدرات ها به جذب تریپتوفان در مغز کمک می کند. کربوهیدرات های آهسته رهش مانند بلغور جو دوسر و قندهای طبیعی موجود در میوه ها و سبزیجات می توانند به جذب تریپتوفان از طریق سد خونی مغزی کمک کنند. آن را با پروتئین بخورید. شکر تصفیه شده باعث هوس و وابستگی می شود.

چربی ها برای مغز مهم است زیرا بیش از ۶۰٪ از چربی تشکیل شده است. اجتناب از تمام چربی ها می تواند منجر به اضطراب، افسردگی و سایر مشکلات سلامت روان شود. چربی های سالم نیز از مواد غذایی کاهش دهنده کلسترول هستند. چربی های چند غیر اشباع امگا ۳ به ویژه مهم هستند و می توان آنها را در ماهی سالمون و ساردین به همراه دانه کدو تنبل، دانه کتان یا روغن آسیاب شده و گردو یافت. چربی های امگا ۶ در آجیل ها، دانه ها و سایر روغن های سالم با فشار سرد یافت می شوند. فقط مقادیر کم لازم است.

ویتامین ها و مواد معدنی آنها کوفاکتورها، مواد مغذی هستند که به تبدیل قطعات پروتئین تریپتوفان به سروتونین شیمیایی مغز که باعث بهبود خلق و خو می شود کمک می کنند. مواد مغذی مانند ویتامین C، اسید فولیک، ویتامین B6، بیوتین، روی و سلنیوم در میوه‌ها، آووکادو، سبزیجاتی مانند کاهو و سایر سبزیجات برگ‌دار، ماهی، جو دوسر، ساردین و گردو یا سایر مغزها یافت می‌شوند. این ویتامین‌ها و مواد معدنی به‌عنوان کوفاکتور نیز می‌توانند به عنوان مکمل مصرف شوند، اما یک رژیم غذایی خوب در تمام روز کلید اصلی است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر