آیا خوردن میوه های خشک باعث چاقی می شود؟


میوه های خشک شیرین و پر انرژی هستند، خوردن مقادیر زیاد آن به یکباره آسان است، اما می توانند شکر و کالری اضافه کنند.

زردآلو

آیا خوردن میوه های خشک باعث چاقی می شود؟

برگ لواشک عصاره چند کیلوگرم میوه پخته شده با شکر میوه و تمام آب موجود در آن است. در واقع برگ های لواش شیرین طعمی ترش و شیرین دارد که بسیار خوش طعم نیز می باشد.

میوه های خشک به طور طبیعی قند و کالری بالایی دارند. میوه حاوی مقادیر زیادی قند طبیعی است. از آنجایی که آب از میوه خشک خارج می شود، تمام قند و کالری را در بسته بندی کوچکتری متمرکز می کند. به همین دلیل، میوه های خشک و همچنین شیرینی ها دارای کالری و قند بسیار بالایی هستند، از جمله گلوکز و فروکتوز.

در اینجا چند نمونه از قند طبیعی میوه های خشک آورده شده است.

کشمش: ۵۹%

۶۶-۶۴: تاریخ ها

آلو: ۳۸%

زردآلو: ۵۳ درصد

شکل: ۴۸ درصد

حدود ۵۱-۲۲ از این قند فروکتوز است. خوردن بیش از حد فروکتوز می تواند اثرات منفی بر سلامتی داشته باشد. این شامل خطرات اضافه وزن، دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی است.

فروکتوز: یک شیرین کننده طبیعی که به مقدار زیاد در میوه ها و محصولات خشک و همچنین عسل یافت می شود. ۲۸ گرم کشمش حاوی ۸۴ کالری است که بیشتر آن از شکر است.

از آنجایی که میوه خشک شیرین و پرانرژی است، خوردن مقادیر زیاد آن به یکباره آسان است، اما می تواند قند و کالری اضافه کند. از مصرف میوه های خشک با شکر خودداری کنید!

برای اینکه شیرین‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد، قبل از خشک شدن آن را با شکر یا شربت اضافه می‌کنند. میوه های خشک با فرآیند خشک کردن با ماشین یا نزدیک به نور خورشید (لواشک) و همچنین افزودن اسیدهای مصنوعی برای ترش و لذیذتر شدن طعم، اثرات نامطلوبی بر سلامتی و افزایش خطر چاقی، بیماری های قلبی و حتی سرطان دارد. افزایش می یابد.

در میان سایر مضرات، میوه های خشک و لواش ممکن است حاوی سولفیت باشند. آنها همچنین می توانند در طول فرآیند تولید و در نتیجه تخمیر طبیعی به قارچ ها و سموم آلوده شوند.

برخی از تولیدکنندگان ماده نگهدارنده ای به نام سولفیت به میوه های خشک خود اضافه می کنند. این کار باعث جذابیت بیشتر میوه خشک می شود، زیرا میوه را حفظ می کند و از تغییر رنگ آن جلوگیری می کند. این به طور عمده در مورد میوه های رنگ روشن مانند زردآلو و کشمش صدق می کند.

میوه های خشک که به طور نامناسب ذخیره و فرآوری شده اند نیز ممکن است به قارچ ها، آفلاتوکسین ها و سایر ترکیبات سمی آلوده شوند. مانند بسیاری از مواد غذایی دیگر، میوه های خشک هم جنبه های خوب و هم مضر دارند.

میوه های خشک می توانند فیبر و مواد مغذی را افزایش دهند و مقادیر زیادی آنتی اکسیدان را در اختیار بدن شما قرار دهند. با این حال، قند و کالری بالایی نیز دارند و در صورت مصرف زیاد می توانند مشکلاتی را ایجاد کنند.

به همین دلیل، میوه های خشک را فقط باید در مقادیر کم و ترجیحاً همراه با سایر غذاهای مغذی مصرف کرد. همچنین، آنها غذاهای پر کربوهیدرات هستند و در یک رژیم کم کربوهیدرات چندان خوب نیستند! میوه خشک کامل نیست، اما مطمئنا یک میان وعده سالم تر و مغذی تر از چیپس سیب زمینی یا سایر غذاهای ناسالم فرآوری شده است.