آیا جویدن آدامس باعث چاقی می شود؟


بیشتر آدامس ها حاوی شیرین کننده های مصنوعی هستند که می توانند روده را مختل کنند و احتمالاً منجر به افزایش گرسنگی و ذخیره چربی شوند.

آدامس

آیا جویدن آدامس باعث چاقی می شود؟

در حالی که به نظر می رسد جویدن آدامس به کاهش وزن کمک می کند، ممکن است جنبه های منفی نیز داشته باشد.

وقتی صحبت از انتخاب آدامس می شود، همه به طعم خاصی علاقه دارند، از نمونه های کلاسیک نعنا، دارچین یا بادکنک گرفته تا هندوانه و اکالیپتوس. طعم آدامس نامحدود به نظر می رسد، اما لذت جویدن آدامس به انتخاب طعم مورد علاقه شما محدود نمی شود.

بسیاری از افراد از آدامس به عنوان کمکی برای کاهش وزن استفاده می کنند. به گفته برخی، این به کنترل هوس غذایی کمک می کند. برای برخی دیگر، جویدن آدامس مانع از خوردن آنها می شود، به خصوص غذاهای کم کالری و پر کالری. اما بحث در مورد اینکه آیا جویدن آدامس یک استراتژی کاهش وزن قابل قبول و سالم است ادامه دارد و یافته های تحقیقاتی در این زمینه یکسان نیست.

جنبه های مثبت جویدن آدامس برای کاهش وزن

شواهدی برای حمایت از کاهش وزن از طریق جویدن آدامس وجود دارد. جویدن آدامس با کاهش هوس غذایی و میزان کالری مصرفی، افزایش مصرف انرژی بدن و کاهش سطح استرس می تواند در این زمینه موثر باشد.

یکی از بزرگترین فواید جویدن آدامس کمک به جلوگیری از خوردن بی فکر است. اگر به سمت غذاهای سرشار از کالری خالی جذب می شوید، جایگزینی این عادت با جویدن آدامس می تواند تصمیم عاقلانه ای باشد.

آدامس

یا اگر زیاد تنقلات را دوست دارید، به خصوص اگر هوس خوردن غذاهای شیرین زیاد به سراغتان می آید، جویدن آدامس می تواند راهی ساده و موثر برای مقابله با این وضعیت باشد.

جویدن آدامس می تواند برای افرادی که اغلب احساس نیاز به میان وعده یا غذا خوردن احساسی دارند بسیار مفید باشد. این عمل می تواند به عنوان یک حواس پرتی برای جلوگیری از غذا خوردن خارج از برنامه مورد استفاده قرار گیرد.

برای افرادی که تمایل به خوردن در هنگام استرس دارند، جویدن آدامس نیز می تواند راه حل بدون کالری خوبی باشد.

آیا جویدن آدامس باعث چاقی می شود یا روند کاهش وزن را مختل می کند؟

در حالی که به نظر می رسد جویدن آدامس به کاهش وزن کمک می کند، ممکن است جنبه های منفی نیز داشته باشد.

بر اساس نتایج یک مطالعه، جویدن آدامس ممکن است مانع از خوردن میوه ها و سبزیجات تازه و کاهش کیفیت رژیم غذایی فرد شود.

همچنین حذف وعده های غذایی روزانه به این امید که جویدن آدامس به نحوی گرسنگی را از بین ببرد، یک استراتژی کاهش وزن سالم نیست.

وزن چاقی

برای برخی افراد، جویدن آدامس بین وعده های غذایی می تواند از خوردن میان وعده ها جلوگیری کرده و هوس های غذایی را کنترل کند. با این حال، بسیاری از افراد از مزایای میان وعده های سالم برنامه ریزی شده بین وعده های غذایی به عنوان راهی برای تثبیت سطح انرژی و جلوگیری از هوس غذایی استفاده می کنند. بنابراین، باید اطمینان حاصل شود که جویدن آدامس جایگزین مصرف میان وعده‌های سالم نمی‌شود، زیرا ممکن است مانع تلاش‌های طولانی‌مدت کاهش وزن شود.

همچنین، جویدن آدامس می تواند برای روده شما مضر باشد. برای افرادی که از مشکلات گوارشی مانند نفخ یا گاز شکایت دارند، جویدن آدامس ممکن است بهترین گزینه برای کاهش وزن نباشد. جویدن آدامس بیشتر باعث ورود هوای بیشتری به دستگاه گوارش می شود.

در حالی که آدامس های بدون قند کالری کمی دارند، وقتی صحبت از سلامت روده به میان می آید، شیرین کننده های مصنوعی در اکثر موارد به یک موضوع بحث برانگیز تبدیل می شوند.

بیشتر آدامس ها حاوی شیرین کننده های مصنوعی هستند که می توانند میکروبیوم روده را مختل کنند و احتمالاً منجر به افزایش سیگنال های گرسنگی و ذخیره چربی بیشتر شوند.

اگر آدامس بدون قند شما حاوی الکل قند به عنوان یک شیرین کننده باشد، ممکن است دچار ناراحتی معده شوید. الکل و قندها می توانند در دستگاه گوارش تخمیر شوند و باعث ایجاد گاز، نفخ و تغییر در حرکات روده شوند.

آخرین کلمه

در مورد کاهش وزن، جویدن آدامس ممکن است برای برخی مفید باشد اما برای برخی دیگر نه. توجه به این نکته ضروری است که جویدن آدامس به خودی خود منجر به کاهش وزن قابل توجهی نمی شود مگر اینکه با بهبود عادات غذایی و ورزش منظم همراه باشد.

اگر واقعاً به دنبال کاهش وزن هستید، جویدن آدامس به تنهایی تأثیر چندانی بر وزن شما در دراز مدت نخواهد داشت. برنامه ریزی وعده های غذایی و میان وعده ها می تواند برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند بسیار مفید باشد. خوردن بر اساس برنامه منظم و پرهیز از حذف وعده های غذایی نیز برای حفظ سطح انرژی ثابت و کاهش هوس غذایی در طول روز مهم است. همچنین نوشیدن آب فراوان را فراموش نکنید.