رژیم لاغری سریع

آیا افسردگی با رژیم غذایی کم کربوهیدرات قابل درمان است؟

اره، درست شنیدی! آیا رژیم غذایی کم کربوهیدرات در تثبیت اختلالات خلقی از جمله افسردگی نقش دارد؟ یا شاید من باید آن را چنین توصیف کنم. آیا کتون ها در پروفایل انرژی مغز ما نقشی دارند؟

کتون ها چیست؟

بگذارید جمله بالا را کمی توضیح دهم. وقتی ما کربوهیدرات می خوریم، بدن ما آنها را به گلوکز تجزیه می کند. این از سد خونی مغزی عبور می کند و ذهن ما را تغذیه می کند. بدن ما همیشه قبل از استفاده از منبع سوخت دیگری از گلوکز به عنوان منبع انرژی استفاده می کند.

وقتی کربوهیدرات ها را از رژیم غذایی خود حذف می کنیم، نمی توانیم از گلوکز به عنوان منبع سوخت استفاده کنیم. بنابراین بدن ما به جای آن شروع به پردازش پروتئین ها و چربی هایی که می خوریم می کند. این پروتئین ها و چربی ها را به کتون تبدیل می کند.

این کتون ها همچنین می توانند به عنوان سوخت استفاده شوند و همچنین می توانند از سد خونی مغزی عبور کنند. و به نظر می رسد که این نوع سوخت متفاوت برای مغز آن را تغییر می دهد.

چرا کتون ها کار می کنند؟

یکی از شناخته شده ترین اثرات رژیم کتو، تأثیر بارز آن بر تشنج در بیماران مبتلا به صرع است. برخی از افراد واقعاً بدون تشنج می شوند در حالی که برخی دیگر کاهش قابل توجهی در تشنج خود تجربه می کنند. اثرات رژیم کتوژنیک حتی پس از وارد کردن مجدد کربوهیدرات ها نیز باقی می ماند.

صحبت هایی وجود دارد که رژیم کتوژنیک می تواند برای بسیاری از اختلالات روانی از جمله افسردگی، اختلال دوقطبی و بیماری آلزایمر مفید باشد. اگر این رژیم فقط می توانست به طبقه ای از افراد تحت فشار این شرایط کمک کند، انقلابی بود!

ما کاملاً مطمئن نیستیم که چرا و چگونه این کتون ها بر مغز تأثیر می گذارد. اما برخی نظریه ها گمان می کنند که این سوخت متفاوت از کتون ها به کمبود کلی متابولیک مغز کمک می کند. به نظر می رسد که مغز می تواند از کتون ها به طور موثرتری استفاده کند. همچنین تصور می شود که کتوز باعث کاهش غلظت سدیم درون سلولی می شود، که دقیقاً همان کاری است که تثبیت کننده های خلق و خو انجام می دهند.

برای دانستن فواید رژیم کتوژنیک بر اختلالات روانی، آزمایشات انسانی زیادی لازم نیست انجام شود. اما قطعا موجه است!

رژیم کتو دقیقا چیست؟

خوب عالیه اکنون که می دانیم کتون ها چیست و چگونه کار می کنند. بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه که باید برای داشتن رژیم کتوژنیک انجام دهید.

رژیم کتوژنیک رژیمی است که کربوهیدرات ها را به حداقل می رساند. قابل قبول ترین نسخه رژیم کتو، خوردن کمتر از ۲۰ گرم کربوهیدرات در روز است.

اما همه افراد متفاوت هستند و برخی افراد ممکن است به مقادیر بالاتر کربوهیدرات در روز پاسخ دهند.

کتوز، زمانی که ما در حال تولید کتون هستیم، با استفاده از چوب کتو قابل بررسی است.

باور کنید حفظ ۲۰ گرم کربوهیدرات در روز یک چالش است.

کربوهیدرات ها را از کجا پیدا کنیم؟

کربوهیدرات ها در طیف وسیعی از محصولات و مواد غذایی طبیعی یافت می شوند.

واضح ترین مکان برای یافتن کربوهیدرات ها در شکر است. این شامل شکر اضافه شده به نوشیدنی ها، محصولات غذایی، شیرینی ها، کیک و شکلات است.

ما همچنین کربوهیدرات ها را در نشاسته ها، از جمله برنج، کوسکوس، نان، جو دوسر و پاستا پیدا می کنیم. آنها معمولاً با رژیم کتوژنیک کاملاً حذف می شوند.

میوه همچنین حاوی فروکتوز است که یک قند است و همچنین مصرف کربوهیدرات شما را افزایش می دهد. مصرف میوه معمولا به شدت کنترل می شود.

انواع دیگر قند، به ویژه لاکتوز، در محصولات لبنی یافت می شود.

رژیم کتوژنیک برای افراد ضعیف نیست!

پس چی بخورم؟

همانطور که می بینید، وقتی رژیم کتو داریم، بسیاری از غذاها از معادله خارج می شوند. آنچه می توان به مقدار زیاد خورد، سبزیجات غیر نشاسته ای است، یعنی سبزیجاتی که کربوهیدرات بسیار کمی دارند. و سپس می توانیم تمام گوشت، تخم مرغ و ماهی را بخوریم. آنها معمولا با مقدار نامحدود چربی پخته می شوند.

ادامه دادن به رژیم آسان نیست، اما هنگامی که مردم از مزایای آن احساس می کنند، می گویند که دیگر هرگز برنمی گردند. توصیه می شود هنگام تلاش برای پیروی از رژیم کتوژنیک با یک متخصص تغذیه و یک پزشک حامی کار کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر