رژیم لاغری سریع

آیا اعتیاد به نوشابه رژیمی وجود دارد؟

برخی روز را با آن شروع می کنند، برخی دیگر تمام روز آن را می خورند یا بدون آن یک وعده غذایی نمی خورند، و بررسی های دولتی اکنون مشخص کرده است که افرادی که به طور متوسط ​​نوشیدنی های رژیمی مصرف می کنند بیش از ۲۶ اونس (اونس) مصرف می کنند. در روز – و ۳٪ از کسانی که نوشابه رژیمی مصرف می کنند، چهار (یا بیشتر) از این نوشیدنی ها را هر روز می نوشند. این مقدار زیادی نوشابه است، اما آیا به اندازه اعتیاد به نوشابه رژیمی است؟ به نظر می رسد نوشیدنی های رژیمی جنبه منفی ندارند … طعم بسیار خوبی دارند، کالری ارائه نمی دهند و چه چیزی را دوست ندارید؟

کسانی که روزانه مقادیر زیادی نوشابه رژیمی می نوشند آنقدرها مد نیستند، اما آیا اعتیادآور هستند؟

یکی از مواد بارز نوشابه رژیمی کافئین است و بسیاری از مصرف کنندگان کافئین ممکن است به کافئین معتاد باشند، اما ترجیح می دهند به جای نوشیدنی انرژی زا یا فنجان قهوه، راه حل خود را به شکل نوشابه دریافت کنند. نوشابه رژیمی از نظر کافئین به شما کمک نمی کند – در واقع، یک قوطی کوکای رژیمی محبوب ۲۰٪ کافئین کمتری نسبت به یک قهوه کوچک در یکی از کافی شاپ های مورد علاقه شما دارد.

گاهی اوقات افراد رژیم غذایی را فقط به این دلیل انتخاب می کنند که با فعالیت یا رفتار دیگری مرتبط است. مانند نوشیدنی همراه با غذا یا زمانی که در ماشین هستید. شما میل به نوشیدنی رژیمی دارید زیرا خود را به هوس کردن آن مشروط می کنید. کسانی که به عنوان مثال با اعتیاد قبلی به سیگار دست و پنجه نرم کرده اند (و غلبه کرده اند) به راحتی می توانند یک چیز را جایگزین رفتار قابل قبول تر کنند.

روانشناسان به آن مبادله اضافه می گویند.

و کسانی که به امید کاهش وزن رژیمی می نوشند، شیرینی نوشابه را آرام می کنند… به خصوص که مجبورند شیرینی های واقعی را کنار بگذارند. شیرین کننده های مصنوعی اضافه شده به این محصولات برای همین منظور است. در مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۸، زنانی که آب شیرین شده با شکر یا اسپلندا می‌نوشیدند، نمی‌توانستند بین این دو تمایز قائل شوند، اما مغزشان این کار را می‌کرد. با استفاده از اسکن‌های MRI کاربردی، محققان مشاهده کردند که سیستم پاداش مغز با هر دو نوشیدنی روشن می‌شود، اما زمانی که شکر مصرف می‌کنند، فعالیت بیشتر می‌شود.

بنابراین، طعم و بوی شما به شما می گوید که چیزی شیرین است، اما مغز شما می داند که این پاداشی نیست که انتظار دارید. این ممکن است دلیل این باشد که شما بیشتر می نوشید… این اثر چشمگیر ممکن است منجر به وابستگی شود. از آنجایی که شیرین کننده های مصنوعی تقویت مثبتی را به همراه دارند، بنابراین ما با آنها مانند غذا، الکل و مواد مخدر کار خواهیم کرد. کارشناسان معتقدند که برای برخی افراد، این مواد فرصتی برای اعتیاد است.

یکی از علائم اصلی وابستگی به مواد، مصرف مواد است حتی زمانی که می دانید باعث مشکلات جسمی یا روانی می شود. برخی از مصرف کنندگان نوشابه رژیمی در این دسته قرار می گیرند. یکی دیگر از مزایای سوء مصرف مواد مخدر، علائم ناراحت کننده ترک است که در صورت تلاش برای جلوگیری از سرماخوردگی بوقلمون رخ می دهد. اگر نوشابه رژیمی خود را کاهش دهید، ممکن است متوجه مواردی مانند سردرد، حالت تهوع، و تحریک پذیری شوید – همه علائم معمول ترک

مصرف بیش از حد نوشابه رژیمی ممکن است در دراز مدت مشکل ساز باشد که به…

تراکم استخوان پایین در زنان

دیابت بزرگسالان (نوع ۲)

– حمله مغزی

تشویق به افزایش وزن به دلیل ارتباط بین نوشیدن نوشابه رژیمی و خوردن غذاهای ناسالم

اگر نگران اعتیاد به نوشابه های رژیمی هستید و می خواهید مقدار نوشابه رژیمی را در بدن خود کاهش دهید، با خلاص شدن از شر هر چیزی که در خانه دارید شروع کنید. اگر وسوسه وجود ندارد، باید نوشیدنی دیگری را انتخاب کنید. مطمئن شوید که جایگزین های کافئین در دسترس دارید و آب بنوشید تا سدیم انباشته شده در سیستم بدن شما دفع شود. این روند را به آرامی پیش ببرید… یک روز سردرد را درمان کنید و ادامه دهید. قبل از اینکه متوجه شوید، عادت نوشابه های رژیمی متعلق به گذشته خواهد بود و شما احساس رضایت خواهید کرد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر