رژیم لاغری سریع

آنفولانزای کتو چقدر طول می کشد؟ و چگونه می توان آن را کوتاه کرد؟


مدت زمان آنفولانزای کتو چقدر است؟آنفولانزای کتو یک مشکل رایج است، به خصوص اگر اولین بار باشد که کتو مصرف می کنید.

همانطور که بدن شما با سبک زندگی جدید کتوژنیک سازگار می شود، ممکن است علائم موقتی شبیه آنفولانزا ایجاد کنید.

بنابراین، آنفولانزای کتو چقدر طول می کشد؟ قبل از اینکه دچار کتوز شدید شوید، چقدر باید رنج بکشید؟

میانگین زمان آنفولانزای کتو معمولاً ۳-۵ روز ذکر می شود.

اما عوامل مؤثر زیادی وجود دارد – و هر کسی متفاوت است.

مدت زمان ماندگاری آنفولانزای کتو به فرد بستگی دارد

برخی از افراد هفته ها در مرحله آنفولانزای کتو معلق می مانند. دیگران در یک روز به اطراف حرکت می کنند و به سختی متوجه آن می شوند.

بیایید نگاهی بیندازیم به اینکه چرا آنفولانزای کتو برای برخی از ما ادامه دارد. و برای تسریع کتوز چه کنیم؟

آنفولانزای کتو برای اولین بار بیشتر طول می کشد

اگر شما مبتدی به کتو هستید، آنفولانزای کتو ممکن است بیشتر طول بکشد.

بدن شما چندین دهه است که از کربوهیدرات استفاده می کند. تغییر منبع سوخت اولیه از کربوهیدرات به چربی یک تغییر بزرگ است. متابولیسم شما برای سازگاری نیاز به زمان دارد.

رژیم‌های کتو با تجربه می‌توانند به سرعت و بدون هیچ علامت ناخوشایندی وارد کتوز شوند.

آنفولانزای کتو برای معتادان به کربوهیدرات ماندگاری بیشتری دارد

اگر قبل از استفاده از کتو در یک “رژیم غذایی استاندارد” بودید، ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد تا تغییر وضعیت دهید. رژیم به اصطلاح استاندارد دارای کربوهیدرات بسیار بالایی است. بنابراین ممکن است کمی طول بکشد تا خود را از آنها جدا کنید.

کسانی که قبلاً کربوهیدرات‌ها را دنبال می‌کردند – برای مثال، با پیروی از یک سبک زندگی بدون قند یا رژیم‌های غذایی مانند پالئو – راحت‌تر به کتوزیس روی می‌آورند.

اگر ماکروهای شما درست نباشند، آنفولانزای کتو می تواند بیشتر طول بکشد

دریافت ماکروهای خود از همان ابتدا ضروری است. این بخش برای مبتدیان کتو نیز سخت ترین است.

دو اشتباه اصلی در ماکروهای Keto وجود دارد:

  • بیشتر از آنچه فکر می کنید کربوهیدرات بخورید – مراقب کربوهیدرات های پنهان باشید
  • چربی کافی نخورید

هر یک از اینها می تواند شروع کتوز را به تاخیر بیندازد. احتمالاً تا زمانی که این مشکل را برطرف نکنید، در مه آنفولانزای کتو خواهید ماند.

پست مرتبط: چگونه ماکروهای خود را درست روی Keto قرار دهید

آنفولانزای کتو می تواند با جایگزین های قند بیشتر طول بکشد

همانطور که می دانید، جایگزین های بدون قند و کربوهیدرات زیادی وجود دارد. هزاران دستور پخت کتو برای غذاهایی مانند کیک، دسر و نان وجود دارد.

برخی از رژیم‌های کتوژنیک می‌توانند بدون هیچ مشکلی از این درمان‌ها استفاده کنند.

اما شیرین کننده ها می توانند پیشرفت کتو شما را مختل کنند. افتادن در این دام آسان است. هوس قند در طول آنفولانزای کتو رایج است. بنابراین ممکن است وسوسه شوید که به سراغ شیرین‌کننده‌ها بروید تا حداقل طعم شیرینی داشته باشید.

اما این می تواند مشکل را تداوم بخشد. بدن شما طعم شیرین را با دوز گلوکز مرتبط می کند. داشتن یکی بدون دیگری می تواند هوس غذایی شما را افزایش دهد.

برخی شواهد حکایتی وجود دارد که نشان می‌دهد برای برخی افراد، شیرین‌کننده‌ها می‌توانند اثری شبیه دارونما در افزایش انسولین داشته باشند، حتی اگر گلوکز واقعی مصرف نشود.

پست مرتبط: سمت تاریک شیرین کننده ها

چگونه آنفولانزای کتو را کوتاه کنیم و کتوز را تسریع کنیم؟

خوشبختانه، چندین کار وجود دارد که می توانید برای سرعت بخشیدن به کتوز انجام دهید.

روزه متناوب را امتحان کنید

این روش ساده است (اگرچه آسان نیست!). روزه داری به سرعت گلوکز را کاهش می دهد. بدن شما باید شروع به سوزاندن کتون کند. اگر بتوانید ۱۲ تا ۲۴ ساعت (شامل ساعات خواب) روزه بگیرید، به احتمال زیاد دچار کتوز خواهید شد. روزه گرفتن اغلب برای مبتدیان دلهره آور به نظر می رسد – اما مطمئناً آنقدرها هم که به نظر می رسد دشوار نیست.

پر کردن الکترولیت ها

کمبود الکترولیت مسئول بسیاری از علائم ناخوشایند مرتبط با آنفولانزای کتو است.

منیزیم، پتاسیم و سدیم را دوباره پر کنید تا احساس بهتری داشته باشید. مکمل یک راه حل واضح است. آبگوشت استخوان یکی دیگر از راه های محبوب برای بارگیری نمک است.

مواد معدنی اصلی – پتاسیم و منیزیم سطح الکترولیت شما را دوباره پر می کند و به کاهش علائم آنفولانزای کتو کمک می کند.

مکمل هایی را در نظر بگیرید که هدفشان تسریع کتوز است

برخی از مکمل ها می توانند به تسریع انتقال به کتوز کمک کنند.

کتون های اگزوژن سطح کتون را فوراً افزایش دهید. آنها حالت “مصنوعی” کتوز را القا می کنند که منجر به افزایش فوری انرژی می شود. اگر می خواهید به طور طبیعی وارد کتوز شوید، کتون های اگزوژن می توانند آخرین تقویت حیاتی را در جهت درست به شما بدهند. رایج ترین شکل نمک های BHB است – که الکترولیت ها و کتون های خارجی را در یک محصول فراهم می کند. (لطفاً توجه داشته باشید که “کتون های تمشک” علیرغم نام یکسان نیستند – آنها کلاهبرداری هستند که به طور خاص در حالت کتوز شما هیچ کاری انجام نمی دهند.)

کوآنزیم Q10 و ال کارنیتین اتکینز برای تسریع کتوز و بهبود متابولیسم برای سوزاندن چربی

مقدار زیادی چربی بخورید

دریافت نسبت چربی به پروتئین مناسب در دراز مدت مهم است. با این حال، در طول آنفولانزای کتو، عاقلانه است که روی چربی ها تمرکز کنید. فقط تا می توانید از آن بخورید!

هنگامی که به کتوزیس روی می آورید، می توانید ماکروهای خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پروتئین کافی نیز دریافت می کنید. اما اول، همه چیز در مورد چربی، چربی، چربی است!

پست مرتبط: ۳۰ بهترین کتو غذای کم کربوهیدرات

حرکت کنید – حتی اگر فقط یک پیاده روی آهسته باشد

آنفولانزای کتو اغلب ما را در حالت صرفه جویی در انرژی قرار می دهد. ممکن است از ورزش کردن یا انجام هر کاری بیش از حد خسته شوید. انجام این کار ممکن است دوره آنفولانزای کتو را طولانی کند.

اگر می توانید سعی کنید از این طریق مبارزه کنید. لازم نیست شامل شاهکارهای ورزشی باشد. فقط پیاده روی واقعاً تفاوت ایجاد می کند.

آیا نکاتی برای آنفولانزای کتو دارید که بخواهید به اشتراک بگذارید؟

آیا در پیروی از رژیم کتو تجربه دارید؟ آیا نکاتی در مورد چگونگی سرعت بخشیدن به کتوزیس دارید؟

لطفا راهنمایی های خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید!

مدت زمان آنفولانزای کتو چقدر است؟



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/